Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

8 zasad udanej współpracy z influencerami

  • 5 maja 2022
  • Katarzyna Gwizdała
beauty influencer

Współpraca z influencerami momentami bywała owiana bardzo złą sławą – uważam, że trochę niesłusznie. Jeśli przeprowadzimy ją prawidłowo i podejdziemy do tematu profesjonalnie, powinna przynieść wiele długofalowych profitów. Poznaj 8 zasad, które należy wprowadzić, żeby współpraca z influencerem przyniosła korzyści dla Twojego gabinetu medycyny estetycznej lub kosmetologii.

Zasada numer jeden: dobrze wybierz influencera

Kogo wybrać do współpracy i czym się kierować? Odpowiedź jest prosta – wybierz influencera najbardziej podobnego do Twojej grupy docelowej. Jeśli Twoimi klientkami najczęściej są kobiety, w wieku 35 – 45+ wybór dwudziestolatki może być nienajlepszym pomysłem. Poszukaj osoby, u której będzie lepiej widoczny efekt zabiegów i stanie się Twoją wizytówką. 

Dodatkowo, zawsze warto poprosić influencera o statystyki, które pokażą demografię obserwatorów oraz ich lokalizację. Bo to w końcu oni mają stać się Twoimi nowymi klientami.

Najkorzystniej wybrać influencera z najbliższego otoczenia, a konkretnie – miasta, w którym posiadasz gabinet. To jest również najbardziej wiarygodne dla odbiorców.

Warto też sprawdzić dokładnie profil wybranej osoby i poobserwować jakiś czas. Czy pojawiają się kryzysy, negatywne komentarze? Z jakimi markami współpracuje dana osoba? Czy współpraca jest oznaczona (zgodnie z wymogami UOKIK)? Czy nie współpracuje długofalowo z konkurencją? Czy współpraca z gabinetem będzie dla tej osoby naturalna?

Zasada numer dwa: dokładnie ustal zasady i zakres współpracy

Papierologia – nikt tego nie lubi, ale dla własnego bezpieczeństwa należy dokładnie spisać zasady współpracy. Dlatego poniżej znajdziesz pomocne wskazówki. Pamiętaj, że jeśli rozliczenie będzie na fakturę – wystarczą same ustalenia mailowe, ponieważ są one tak samo wiążące jak umowa. W innym przypadku skorzystaj ze wzoru umowy przygotowanego przez prawnika. Po wykupieniu wzoru, możesz taką umowę dostosowywać do kolejnych współprac.

Co warto tam zawrzeć?
– zasady akceptowania materiałów;
– zasady oznaczania gabinetu – najlepiej zawsze dodawać lokalizację + dodatkowo oznaczenie @gabinetxyz;
– kanały Social Media na których odbywa się współpraca (Facebook, TikTok, Instagram, Blog itp.);
– dokładne daty lub zakresy dat publikowania materiałów;
– liczba materiałów, które pojawiają się na danym kanale (np. 3 plansze IG Stories w dniach 15-19 sierpnia 2022 itp.);
– sposób wykorzystania materiałów – czy Ty możesz wstawić je również u siebie? Czy tylko udostępnić?;
– zakaz współpracy z konkurencją w czasie trwania współpracy z Twoim gabinetem;
– czas trwania współpracy – czy jest ona jednorazowa? Czy obejmuje serię zabiegów?;
– czy w trakcie współpracy planujecie jakieś akcje niestandardowe np. wspólną sesję live Q&A?
– termin i sposób przedstawienia statystyk po współpracy, żeby móc sprawdzić jej efektywność;
– rodzaj rozliczenia (faktura, barter, umowa o dzieło, umowa zlecenie) wraz z terminem płatności;
– ewentualne kary umowne za niewywiązanie się którejś ze stron. 

To wszystko sprawi, że obie strony będą dokładnie wiedziały kiedy i czego się spodziewać. Nie powstaną niepotrzebne niedomówienia i pretensje.

Zasada numer trzy: działaj długofalowo

Należy pamiętać, że w dobie Social Mediów i szybkiej konsumpcji, jednorazowa współpraca może pozostać niezauważona. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wybór takich zabiegów, które mogą być wykonane w serii. To też zbuduje świadomość wśród klientów i sprawi, że będą oni świadomie umawiać się na serię, a nie na pojedyncze zabiegi. Jak wiemy, świadomy klient, to najlepszy klient.

Obserwatorzy bywają nieufni, jeśli widzą współpracę pierwszy raz. Jeśli widzą, że dany influencer wraca do gabinetu i jest zadowolony z efektów – dopiero ten moment sprawia, że również chcą skorzystać z usługi. Jak wiemy, zabiegi estetyczne czy też kosmetologiczne to poważniejszy temat niż zakup błyszczyka czy szamponu, dlatego do współpracy warto podejść z większą uwagą i zaangażowaniem.

Zasada numer cztery: pokaż się z najlepszej strony

Niby oczywiste, ale nie zaszkodzi o tym wspomnieć, ponieważ w ferworze przygotowań łatwo zapomnieć o podstawach. Przed wizytą influencera postaraj się spojrzeć na gabinet z innej strony. Pamiętaj, że przed, po i w trakcie zabiegu będą wykonywane materiały filmowe czy zdjęciowe. Wszystko będzie pokazane, a czujne obserwatorki nie podarują takich błędów jak brak rękawiczek czy warunki higieny wywołujące wątpliwości i obawę o zdrowie. Zadbaj o szczególny porządek i przygotuj stanowisko pracy tak, aby stanowiło Twoją wizytówkę. I oczywiście utrzymuj ten standard przy wszystkich zabiegach, niezależnie od tego kto jest klientem.

Zasada numer pięć: sprawdź efektywność za pomocą unikalnego kodu rabatowego

Jak sprawdzić, czy współpraca działa? Czy była opłacalna? Umówi się z influencerem na specjalny kod rabatowy, dzięki któremu obserwatorzy coś zyskają, na przykład:

  • rabat na serię zabiegów,
  • gratis w postaci dodatkowego zabiegu lub produktu,
  • niższą cenę na pierwszą wizytę.

Zasada numer sześć: utrzymaj pozyskanego klienta

Mówi się, że łatwiej jest pozyskać niż utrzymać klienta i jest w tym dużo prawdy. Jeśli zrobimy najlepszą reklamę, a pozyskamy klientów na jednorazowe zabiegi, nie będzie to zbyt udana reklama. Dlatego podejmij współpracę z influencerem dopiero, kiedy będziesz w stanie zapewnić najwyższy poziom usług i jakość produktów, która sprawi, że klienci będą do Ciebie powracać.

Zasada numer siedem: pomyśl o rozwinięciu współpracy

Metamorfoza influencerki wykonana – przyniosła oczekiwane efekty? Pomyśl o rozwinięciu współpracy w sposób niestandardowy. Może Mama influencerki będzie chciała się poddać zabiegom? Może koleżanka ma problem estetyczny z którym bała się wcześniej coś zrobić? Nie ograniczaj się, wychodź poza schematy co pozwoli na umocnienie Twojej wiarygodności i skuteczności oraz zdobywanie nowych, lojalnych klientów.

Zasada numer osiem: dbaj o swoje Social Media szczególnie podczas współpracy

Kiedy kampania z influencerem będzie miała miejsce, na Twoich profilach powinny pojawiać się uzupełniające materiały merytoryczne:  wyjaśniające potencjalnym klientom jak działa dany zabieg, dla kogo jest rekomendowany itp. Bądź aktywna w Social Mediach, żeby obserwatorzy, którzy zajrzą do Ciebie przez profil influencera – zostali na stałe. Bo kiedy zobaczą martwy, dawno nieaktualizowany profil, nic nie skłoni ich do pozostania u Ciebie. 

Podsumowując, współpraca z influencerem czy też influencerami (bo na jednej osobie wcale nie trzeba poprzestać) może przynieść wiele korzyści:

  • poprawi rozpoznawalność Twojej marki osobistej w regionie,
  • przyprowadzi nowych klientów,
  • pokaże Ciebie jako eksperta w naturalny sposób i w naturalnych warunkach,
  • zwiększy społeczność wokół Twojej marki,
  • pozwoli na utrzymanie cen i wysokiej jakości zabiegów.

Jeśli jednak nie masz czasu się tym wszystkim zająć, a mimo wszystko chcesz rozwijać swój gabinet – poszukaj zaufanej agencji kreatywnej, która przeprowadzi tego typu współpracę dla Ciebie i dopilnuje wszelkich formalności. A Ty zajmiesz się tym, czym najbardziej lubisz – zapewne pracą w gabinecie 🙂

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
  • social media
Katarzyna Gwizdała
Katarzyna Gwizdała

Specjalistka w zakresie marketingu Internetowego w agencji kreatywnej Warsztat PR. Pasję do marketingu łączy z zamiłowaniem do branży kosmetycznej, co podkreśla jej wykształcenie. Pracę magisterską obroniła na kierunku Menedżer Produktu Kosmetycznego. Zdobyła też tytuł licencjata biologii, ukończyła studia podyplomowe z Marketingu i PRu w Internecie oraz Kosmetologii Leczniczej. Dodatkowo uzyskała tytuł Technika Usług Kosmetycznych. W pracy stara się połączyć obie sfery zainteresowań, a w wolnych chwilach prowadzi bloga i dokształca się z zakresu kosmetologii.

Poprzedni wpis
ustawa
  • Bez kategorii

Nowa ustawa o wyrobach medycznych

  • 4 maja 2022
  • Edyta Ochmańska
Czytaj
Następny wpis
redermalizacja działanie
  • Kosmetologia
  • Medycyna estetyczna

Redermalizacja. Łączenie preparatów w protokołach skojarzonych, peelingi i preparaty pozabiegowe – część 2

  • 11 maja 2022
  • Joanna Lilia Kaleńczuk
Czytaj
Zainteresuje Cię również
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.