Od maja, obowiązuje nowa ustawa o wyrobach medycznych. Reguluje m.in. zasadę reklamowania wyrobów medycznych i przeprowadzania badań klinicznych.
Ustawa nakłada na producentów i importerów szereg obowiązków w związku z wprowadzeniem wyrobów do obrotu. Przepisy dostosowują polskie prawo do rozporządzeń unijnych. W zakresie wyrobów produkowanych w instytucjach zdrowia publicznego ustawa nałożyła na prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych obowiązek gromadzenia informacji, które dotyczą ryzyka wystąpienia zagrożenia dla pacjenta związanego z używaniem wyrobów produkowanych w instytucjach zdrowia publicznego. W ustawie sprecyzowane zostały także zasady reklamowania wyrobów. Wskazano, że reklama kierowana do publicznej wiadomości musi być sformułowana w sposób zrozumiały dla laika. Wymóg ten dotyczy także sformułowań medycznych, przywoływania w reklamie badań naukowych oraz materiałów skierowanych do użytkowników innych niż laicy. Nie można wykorzystywać wizerunku osób wykonujących zawody medyczne lub podających się za takie osoby, przedstawiać osób prezentujących wyrób w sposób sugerujący, że wykonują taki zawód, jak również bezpośrednio namawiać dzieci do nabycia tych wyrobów.