Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Jak odnaleźć się w gąszczu mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, TikTok? Co wybrać dla Twojego gabinetu?

  • 20 lipca 2022
  • Justyna Łukasik-Russek
social media

W mediach społecznościowych trzeba być, a z uwagi na zasięg i liczbę użytkowników, Facebook i Instagram wciąż pozostają najważniejszymi platformami do promocji własnego biznesu!

Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, Youtube, Snapchat, Pinterest – portale społecznościowe powstają jak przysłowiowe grzyby po deszczu a marketingowcy namawiają firmy do aktywnego promowania w nich swojej działalności. Czy trzeba być wszędzie, a jeśli nie, to co wybrać, aby dotrzeć z informacją o firmie do swojej grupy odbiorców w skuteczny sposób? 

Jedno jest pewne, w obecnych czasach trzeba być obecnym w Internecie! W 2021 roku w sieci było aktywne aż 87% polskiego społeczeństwa i to bez względu na wiek, z czego 72% korzystało z mediów społecznościowych. Aktywność w sieci zdecydowanie wzrosła z powodu pandemii, podczas, której przybyło ponad milion nowych internautów. Internet pochłania nam średnio 6 godzin i 39 minut dziennie. Jasne jest więc, że jako przedsiębiorcy powinniśmy zawalczyć o uwagę klienta właśnie w tym miejscu. 

Facebook, ulubiona społecznościówka w naszym kraju

Platforma wykreowana przez Marka Zuckerberga wciąż należy do ulubionych „społecznościówek” w naszym kraju. Używa jej prawie 18 milionów obywateli i jak na razie nie ma żadnej platformy, która realnie by Facebookowi zagrażała. Z tego powodu jest najczęściej wybieranym przez firmy narzędziem do komunikacji z klientami. Mniejsze marki używają jej nawet często zamiast strony www, gdyż oferuje przedsiębiorcom wiele użytecznych funkcji takich jak możliwość dodania danych teleadresowych, poinformowania o godzinach otwarcia czy specjalnych ofertach. Jest przy tym prosta i intuicyjna w obsłudze, co nie zawsze ma miejsce w przypadku strony Internetowej. Facebook nie jest jednak pozbawiony wad. Obecnie, jego algorytmy są tak zaprogramowane, że bez płatnej promocji, nie mamy za bardzo szans na wybicie się z przekazem do szerszej publiczności. 

Instagram- warto zawalczyć o popularność

To medium społecznościowe, także znajdujące się w grupie Meta, należącej do Zuckerberga. W Polsce ma obecnie ponad 10 milionów użytkowników i w 2021 zanotowało największy wzrost liczby użytkowników ze wszystkich platform społecznościowych.

Instagram to medium głównie wizualne, oparte o zdjęcia i materiały filmowe. Dodatkowo, mamy tam wiele opcji interaktywnych, które pomagają wchodzić w relacje ze społecznością. Należą do nich stories (relacje), które pozwalają na zadawanie pytań czy robienie quizów. Najlepsze zasięgi mają jednak obecnie rolki czyli krótkie filmiki, które Instagram niedawno uruchomił na wzór TikToka. Zdecydowanie mamy tam także najbardziej odpowiednią dla gabinetu beauty publiczność. Użytkownikami Instagrama są bowiem głównie kobiety, a najpopularniejsze treści to te związane z lifestylem, urodą oraz modą.

Warto zatem zawalczyć o popularność na IG. Aby to zrobić należy jednak postarać się o dobre materiały zdjęciowe i filmowe. Niestety, tak jak w przypadku FB, trzeba liczyć się również z inwestycją w reklamę.

TikTok – aplikacja dla najmłodszych

Chińska platforma społecznościowa z zabawnymi filmikami nie ujawnia wszystkich statystyk. Wiemy jednak, że w Polsce liczba użytkowników zbliża się już do 10 milionów, zatem Instagram z pewnością czuje oddech TikToka na plecach! To medium społecznościowe uchodzi za aplikację dla najmłodszych, i rzeczywiście, 60% użytkowników to Ci w przedziale wiekowym 18-34 lata.

Ponad 60% użytkowników TikToka stanowią kobiety (szacuje się, że w Polsce ten wskaźnik może nawet dochodzić do 80%), które także w branży beauty stanowią większość klientek. Co ciekawe, użytkownicy TikToka spędzają tam aż godzinę dziennie! Jest jeszcze jedna ważna zaleta tego medium. Wyświetlanie treści nie jest tak bardzo ograniczone przez algorytmy jak na FB i IG, a co za tym idzie, przy dobrze zrealizowanym materiale, mamy szansę dotrzeć do znacznie większej grupy za darmo.

Na uwagę zasługuje także jeszcze jeden aspekt: największą grupę użytkowników TikToka stanowią osoby zamieszkałe w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców (29 proc). Co ciekawe najniższy wynik (12 proc.) uzyskały zarówno miasta powyżej 500 tys. mieszkańców jak i te poniżej 10 tys. mieszkańców. Obecność na TikToku nie od razu trzeba rozwijać za pomocą własnego profilu. Można zaangażować lokalnego influencera i zrealizować z nim kampanię. Podobne działania cieszą się także powodzeniem na Instagramie a obie platformy przenikają się. Materiały zrealizowane na TikTok można publikować również na IG w ramach nowej funkcji, jaką są rolki.

YouTube, Pinterest, Linkedin i Twitter – czy warto brać pod uwagę?

Na początku skupmy się na ogólnych statystykach.

Największą grupę widzów, którzy codziennie oglądają YouTube w Polsce, stanowią osoby w wieku od 24 do 44 lat i jest ich aż 10 milionów. Wraz z pozostałymi widzami, tworzą grupę liczącą 24,6 miliona osób, które oglądają YouTube średnio 40 minut dziennie. YouTube stanowi także ciekawy wyjątek – wśród odbiorców przeważają (nieznacznie, ale zawsze), mężczyźni.

Obecność na YouTube warto rozważyć jeśli produkujemy materiały filmowe, bo dobrze jest mieć dla nich jedno miejsce. Jeśli poza gabinetem, prowadzimy także działalność szkoleniową, można rozważyć zaistnienie na LinkedIn. To sieć społecznościowa dla fachowców, łącząca pracowników i pracodawców oraz ludzi biznesu. Jej wadą może być jednak niewielka, w porównaniu z FB czy IG grupa docelowa. LinkedIn ma bowiem w Polsce „jedynie” 4,2 mln użytkowników, którzy nota bene, nie są w serwisie zbyt aktywni. Twitter to serwis, w którym dominują tematy polityczne, więc można go pominąć planując działania promocyjne dla gabinetu medycyny estetycznej. Sprawą otwartą pozostaje Pinterest. To bardzo kobiecy serwis, w którym można prowadzić bardzo efektywne działania reklamowe, więc warto w tym przypadku trzymać rękę na pulsie!

Najlepsza platforma dla biznesu beauty? Facebook i Instagram to wciąż najważniejsze kanały social media.

Jak wybrać najlepszą platformę social media do promocji gabinetu i czy trzeba być wszędzie? 

Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli mamy czas i dysponujemy odpowiednim budżetem, możemy zdecydować się na obecność w kilku miejscach. Dzięki temu mamy szansę dotrzeć do szerszego grona i zróżnicowanych grup docelowych. Jednak social media są zajęciem czasochłonnym a ich odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający, zatem jeśli już decydujemy się na prowadzenie tam działań, ważne jest, żeby robić to dobrze. Należy przez to rozumieć przede wszystkim regularną komunikację, wysokiej jakości materiały graficzne i atrakcyjne zdjęcia. Dlatego warto mierzyć siły na zamiary i stosować metodę małych kroków. Lepiej mieć bowiem jeden profil, ale dobrze prowadzony niż kilka, które nie są aktualizowane. Warto też przyglądać się statystykom  – media społecznościowe ewoluują, a wraz z nimi zmieniają się ich użytkownicy. Widać to najwyraźniej na przykładzie Facebook’a, którego publiczność wyraźnie się starzeje. Wątpliwości może rozwiać współpraca z doświadczonym marketerem, który pomoże w przygotowaniu strategii obecności w mediach społecznościowych. Jedno jest pewne, w mediach społecznościowych trzeba być, a z uwagi na zasięg i liczbę użytkowników, Facebook i Instagram wciąż pozostają najważniejszymi platformami do promocji własnego biznesu!

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing kosmetyczny
  • social media
Justyna Łukasik-Russek
Justyna Łukasik-Russek

Od 2011 roku prowadzi agencję Warsztat PR. Reklamą w mediach społecznościowych zajmuje się zarówno w praktyce, jak i w teorii. Prowadzi z tego zakresu szkolenia, wykłady i indywidualne konsultacje. Jest absolwentką stosunków międzynarodowych UŁ oraz dziennikarstwa i public relations na UG. Pasjonuje ją nauka języków obcych, szczególnie tych mniej popularnych. Obecnie szlifuje norweski.

Poprzedni wpis
przebarwienia
  • Kosmetologia

Metody niwelowania przebarwień posłonecznych

  • 18 lipca 2022
  • Ilona Kurowicka-Durda
Czytaj
Następny wpis
Revitrane
  • Bez kategorii

REVITRANE – produkty certyfikowane, najwyższej jakości i w doskonałej cenie!

  • 21 lipca 2022
  • Magdalena Dragon
Czytaj
Zainteresuje Cię również
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.