Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • 29 grudnia 2022
  • Magdalena Wójcik
Magdalena Wójcik

W zasadzie od 2020 roku, każdy rok jest dla nas przełomowy. Nadchodzący 2023 również przyniesie ze sobą kolejne zmiany: branżę beauty czeka rewolucja w komunikacji marketingowej. 

W mojej ocenie bardzo pozytywna i choć wiem, że teraz jesteście w dużej mierze zaniepokojeni i zastanawiacie się jak to teraz będzie, ja jestem spokojna o Wasze biznesy pod jednym warunkiem, ach, w zasadzie dwoma: 
– Analiza własnych zasobów (oferta, ludzie, cenniki)
– Planowanie (sprzedaż i marketing) 

Dzisiejszy temat dotyczy planowania i właśnie na nim chce się skoncentrować, aby wykorzystać potencjał informacji z roku 2022, które już są w Waszej bazie i które ułatwią Wam estymację kosztów i przychodów na 2023, a także wyciągnięcie wniosków z podejmowanych działań w mijającym roku. 

Planowanie nowego roku biznesowego ułatwi Ci zasada 5 kroków, którą sama stosuję

  1. Ustal nowe cele – korzystaj z narzędzi, które ułatwią Ci ich monitorowanie

Początek nowego roku to idealny czas na zaplanowanie nowych projektów marketingowych, współprac, a także zrewidowania oferty gabinetu. Dobry plan nie tylko zakłada szczegółowe aktywności, ale przede wszystkim deadline’y, które pomogą Tobie i Twojemu zespołowi w realizacji celów i skutecznej organizacji pracy nad nimi.

Warto jest korzystać z aplikacji, które ułatwiają monitorowanie zadań, również w zespole np. Asana, Trello, Nozbe, Todoist, Evernote, choć w zupełności wystarczy też dobrze opisany kalendarz Google lub jeszcze bardziej tradycyjne formy –  ja osobiście korzystam z wielkoformatowego kalendarza ściennego, a liczby oraz informacje poufne zapisuję w swoim kalendarzu osobistym. Tak naprawdę forma ma cię zachęcać a nie straszyć. Zawsze wybieraj rozwiązania, które są dla ciebie przyjazne w formie, nie patrz na koleżanki, które sprawnie poruszają się planerach internetowych i aplikacjach do planowania. 

  1. Cele podziel na miesiące / tygodnie 

Sezonowe promocje i okolicznościowe akcje specjalne – na przykład te z okazji Walentynek, Dnia Matki lub te wynikające z pory roku są najbardziej wyczekiwanymi przez klientów gabinetów medycyny estetycznej i kosmetologicznych. Dobrze zaplanowana promocja okolicznościowa to gwarancja sukcesu – wymaga jednak przygotowania o wiele wcześniej. Rozpisz wszystkie okazje, w których chcesz wprowadzić specjalną ofertę na cały rok z góry. Nie zapominaj też o trendach zabiegowych na każdą porę roku. Dokładnie przypisz im datę, i tak załóż pracę tak, aby działania np. na Walentynki planować już grudniu, a Wielkanoc najpóźniej w lutym. Wszystko zależy od skali trudności – weź pod uwagę poziom skomplikowania danego zadania i okoliczności, które mogą Ci utrudnić jego realizację. 

  1. Zasoby / osoby  

Pomyśl – ile wysiłku musisz włożyć w nowe zadania i kto ma ci pomóc w ich realizacji. Koniecznie przypisz te osoby do planu, choćby wstępnie – plany mogą, a nawet powinny być korygowane w trakcie roku, adekwatnie do okoliczności. 

Zasoby to również środki finansowe, którymi dysponujesz do realizacji projektów. Przy planowaniu nie ograniczaj się jedynie do swoich fundusz. Pomyśl, kto i jak może wesprzeć Twój rozwój:

  • Dystrybutorzy marek
  • Firmy współpracujące / biznesy lokalne 
  • Urząd miasta / kampanie społeczne, itp.
  • Fundusze unijne 
  1. Zaplanuj przychody 

Podstawowa reguła w biznesie mówi, że musisz rosnąć ponad koszty, szczególnie, jeśli inflacja nas nie oszczędza. Struktura przychodów musi zatem iść w górę i uwzględnić dwie zmienne:

  • wysokość inflacji, 
  • wzrost 20 % ponad próg inflacji.

I znowu, cennik, zasoby i analiza rentowności grafika aby ten cel osiągnąć. To właśnie na początku roku koniecznie zaplanuj ile i jak ma wyglądać Twoja nowa, rentowna oferta. Czy zabiegi masaży, henny i przekłuwania uszu nie wprowadzają sztucznego zamieszania i poczucia, że zapisy są na dwa miesiące do przodu, a przychody Twojej firmy stoją w miejscu.

  1. Zaplanuj koszty 

Koszty lubią nas zaskakiwać, ale sporą część z nich jesteśmy w stanie przewidzieć. Przy planowaniu efektywnego 2023 przyjmij koszty z 2022 jako bazowe i w tym przypadku bardzo szczegółowo zastanów się, które mogą zostać zminimalizowane. Z mojego doświadczenia wiem, że pieniądze uciekają przez:

  • Niekorzystne ceny produktów, które stanowią bazowe w klinice i niekorzystne umowy z kurierami 

Zamawiamy produkty i akcesoria ze sprawdzonych miejsc niekoniecznie weryfikując regularnie, czy oferta tego dostawcy jest dla nas najkorzystniejsza. Wiem, że bardzo często umowy są zawierane lata temu i z braku czasu nie sprawdzamy nowych możliwości. Zaplanuj w swoim kalendarzu czas na porównanie różnych ofert na rynku i sprawdzenie alternatyw. 

  • Umowy telefoniczne / internet 

Skontaktuj się ze swoim dostawcą sieci komórkowej i poproś o przygotowanie oferty. Prawdopodobnie okaże się, że możesz liczyć na korzystniejsze warunki u swojego operatora lub otrzymać lepszą propozycję od konkurencyjnego dostawcy i znacznie zredukować kosztu.

  • Zmiany w systemie motywacyjnym / premiowym 

Nie chodzi o to, aby płacić mniej. Ważne jest jednak, aby płacić  proporcjonalnie do tego co zarobił dla nas pracownik gabinetu i jakie przychody udało mu się wygenerować. 

  • Zmiany w umowach bankowych / niekorzystne oprocentowanie debetów

Nie żałuj 3 dni na przygotowanie solidnego planu na 2023 – jestem przekonana, że będziesz mile zaskoczona/zaskoczony efektami jak i twoi pracownicy oraz klienci. 

Zawsze mówię, że „Sukces jest miarą Twojej determinacji”, a nic nie sprzyja determinacji tak, jak mądre planowanie i skuteczne wyciąganie wniosków z informacji, które już masz. Wykorzystaj je w 2023.

Z najlepszymi życzeniami na nadchodzący Nowy Rok dla czytelniczek i czytelników Akademii Estetik
– Magdalena Wójcik 

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
Magdalena Wójcik
Magdalena Wójcik

CEO Holistix Consulting, absolwentka studiów MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania, wykładowca akademicki WSIiZ, autorka projektu „LABORATORIUM BIZNESU MEDYCYNY ESTETYCZNEJ”, w którym kompleksowo szkoli managerów oraz zespoły.

Poprzedni wpis
czynniki wzrostu
  • Medycyna estetyczna

Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?

  • 22 grudnia 2022
  • Dorota Szadkowska
Czytaj
Następny wpis
strona internetowa
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • 3 stycznia 2023
  • Justyna Łukasik-Russek
Czytaj
Zainteresuje Cię również
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
vat
Czytaj
  • Biznes

Czy eksperci medycyny estetycznej oraz kosmetolodzy powinni być VAT-owcami, czy nie?

  • Arkadiusz Lewandowski
  • 23 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.