Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • 3 stycznia 2023
  • Justyna Łukasik-Russek
strona internetowa

Obecność w Internecie to kluczowy aspekt budowania wizerunku firmy. Wydaje się jednak, że wiele z nich zapomina, że to nie social media, ale strona www jest podstawową i najważniejszą wizytówką biznesu. Profile na FB, Instagramie czy TikToku mogą zaowocować dużymi zasięgami, ale trzeba pamiętać o jednym – nie są one naszą własnością. Każde medium społecznościowe tylko wypożycza nam przestrzeń i to na swoich zasadach. Możemy więc skrupulatnie budować tam społeczności i stracić je w jeden dzień, na przykład z powodu naruszenia regulaminu. Dlatego, to właśnie strona www powinna być najważniejszą, podstawową wizytówką firmy w Internecie, gdyż jest przestrzenią, którą możemy zagospodarować na własnych zasadach.

Dobra strona, czyli jaka?

Najważniejszym aspektem strony internetowej w obecnych czasach powinno być jej dostosowanie do urządzeń mobilnych, bo to właśnie na nich najczęściej będą oglądać ją potencjalni klienci. Realizując projekt strony, należy to wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności. Powinna być oczywiście estetyczna, przyjazna użytkownikowi i wyczerpująca pod względem treści, które się na niej znajdują. Za dobrą stronę www możemy więc uznać taką, która jest przemyślana i dopracowana w każdym calu. Warto się nad tym pochylić i sprawić, żeby tak było. W końcu strona internetowa służy znacznie dłużej niż post na Instagramie.

Postaw na minimalizm

Strona www powinna być atrakcyjna graficznie i z pewnością, dobrze, jeśli nawiązuje swoim wyglądem do identyfikacji wizualnej firmy. Obecnie, można kupić bardzo estetyczne szablony, a następnie dostosować je do naszych potrzeb. Większość z tych szablonów jest także opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych. Zwykle też, najnowsze szablony odpowiadają aktualnym trendom w projektowaniu, a tu na pewno bardziej liczy się czytelność, łatwość nawigacji, niż wyjątkowe efekty wizualne. Oczywiście, można stronę zaprojektować od podstaw. To zwykle nieco bardziej kosztowne rozwiązanie, ale z pewnością owocuje produktem, który pod każdym względem dostosowany jest do naszych potrzeb. Bez względu na to, co wybierzemy, ważne jest jednak, by postawić na minimalizm. Jest on nie tylko w modzie. Minimalistyczne strony www są po prostu znacznie łatwiejsze w nawigacji, co z pewnością docenią użytkownicy.

Spraw, by strona była użyteczna

Dobrze, jeśli na stronie www klient znajdzie wyczerpujące informacje na temat oferty i działalności firmy, ale i tak najbardziej będzie zadowolony, jeśli nawigacja nie będzie zbyt skomplikowana. Dlatego najważniejsze informacje powinny być łatwo dostępne. Do najistotniejszych rzeczy należą z pewnością te, związane z lokalizacją, godzinami pracy, a także dokładny opis oferty. Jeśli na stronie www jest moduł zapisywania się na zabiegi, czy też jakikolwiek inny moduł umożliwiający kontakt, trzeba zadbać o to, by ktoś na bieżąco odczytywał spływające za ich pośrednictwem wiadomości.

Zaprezentuj się z najlepszej strony

Atrakcyjne zdjęcia zawsze są dobrym dodatkiem do strony. Powinny to być zdjęcia profesjonalne, najlepiej też, żeby nie pochodziły ze stocka. Bardzo ważnym elementem są również teksty. Mają one ogromne znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania, więc ich napisanie dobrze jest powierzyć profesjonalistom, którzy nie tylko mają dobre pióro, ale znają wymogi SEO i potrafią umiejętnie wpleść najważniejsze frazy kluczowe.

Dbaj o aktualność przekazu

Zły numer telefonu, niepoprawne dane adresowe, nieaktualne cenniki to może być prawdziwy strzał w kolano. Informacje na stronie www należy na bieżąco i w pierwszej kolejności dostosowywać do zmieniających się okoliczności, ale nie tylko tu tkwi przysłowiowy diabeł. Dobrze, jeśli na naszej stronie internetowej raz na czas, opublikujemy jakąś aktualność lub artykuł – do tego celu może służyć np. sekcja „blog”. Publikowanie nowych treści ma wielkie znaczenie z punktu widzenia SEO i pozycjonowania strony. Nie oznacza to, że trzeba publikować dziesiątki artykułów czy aktualności. Wystarczą trzy dobrze napisane teksty w miesiącu, by podbić wyniki naszej strony www w wyszukiwarkach. Tu znowu istotne jest to, by materiały zawierały słowa kluczowe i miały odpowiednią długość. 

Postaw na szybkość

Nic tak nie irytuje użytkowników, jak strona, która zbyt wolno się ładuje, a nie każdy użytkownik, zwłaszcza jeśli przegląda strony na urządzeniu mobilnym, cieszy się super szybkim Internetem. Jedną z rzeczy, która mocno obciąża stronę www i wpływa na szybkość jej działania, są zdjęcia. Na szczęście można (a nawet trzeba) przed dodaniem na stronę poddać je kompresji i optymalizacji. Także skrypty CSS mają wpływ na działanie strony. Dzięki nim najczęściej wyświetlane grafiki takie jak logo firmy czy np. ikony mediów społecznościowych nie muszą być pobierane za każdym razem, gdy otwieramy nową zakładkę.

Działaj zgodnie z prawem

Pamiętaj, że właściciel strony www jest zobowiązany przestrzegać wielu przepisów prawa. Należy podejść do nich z równą dbałością, jak do samego wyglądu czy zawartości strony, najlepiej konsultując się z prawnikiem, który przygotuje stosowne regulaminy i wskaże obszary, w których niezbędne jest podjęcie stosownych działań. Znacznie więcej obowiązków spoczywa na stronach z wbudowanym sklepem lub jeśli zbierane są za ich pośrednictwem dane osobowe, ale nawet prosta wizytówka musi spełniać szereg wymogów prawnych.

Zbudowanie dobrej strony www to jak widać dość złożone zadanie. Dobra wiadomość jest jednak taka, że jeśli odrobimy tę lekcję, będzie ona pracowała na nasz biznes bardzo długo. Oczywiście, trendy w Internecie zmieniają się dość szybko, więc raz na czas wymagane będzie jej odświeżenie czy nawet zupełna zmiana, jednak dobra baza sprawi, że przez ten proces przejdziemy sprawniej.

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
Justyna Łukasik-Russek
Justyna Łukasik-Russek

Od 2011 roku prowadzi agencję Warsztat PR. Reklamą w mediach społecznościowych zajmuje się zarówno w praktyce, jak i w teorii. Prowadzi z tego zakresu szkolenia, wykłady i indywidualne konsultacje. Jest absolwentką stosunków międzynarodowych UŁ oraz dziennikarstwa i public relations na UG. Pasjonuje ją nauka języków obcych, szczególnie tych mniej popularnych. Obecnie szlifuje norweski.

Poprzedni wpis
Magdalena Wójcik
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • 29 grudnia 2022
  • Magdalena Wójcik
Czytaj
Następny wpis
skóra sucha i wrażliwa
  • Kosmetologia

Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

  • 9 stycznia 2023
  • Dorota Szadkowska
Czytaj
Zainteresuje Cię również
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
vat
Czytaj
  • Biznes

Czy eksperci medycyny estetycznej oraz kosmetolodzy powinni być VAT-owcami, czy nie?

  • Arkadiusz Lewandowski
  • 23 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.