Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • 21 października 2022
  • Justyna Łukasik-Russek
grafika w social media

Każdy, kto decyduje się na wprowadzenie swojego biznesu do mediów społecznościowych, musi zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ich wizualna strona. Liczne badania potwierdziły, że ludzki mózg zdecydowanie szybciej przyswaja obrazy niż treści. Dodatkowo media społecznościowe są niezwykle dynamiczne. Co minutę na Instagram trafia ponad 60 tys. zdjęć. Łatwo się zorientować, że jeśli nasze zdjęcia czy grafiki nie będą naprawdę dobre i dopracowane, ciężko będzie się przebić z nimi do świadomości odbiorców, na których nam zależy.

Branding to podstawa

Otwierając swoją własną firmę, marzymy o tym, żeby była to naprawdę dobrze prosperująca działalność, która zyska rzeszę wiernych klientów i uznanie na rynku. Aby odnieść sukces, trzeba jednak nie tylko zadbać o ofertę, ale także o to, jak jest ona opakowana. Tym opakowaniem w przypadku firmy jest branding, czyli identyfikacja wizualna. Powinna ona być dopracowana i spójna, a ta spójność musi objawiać się w każdym aspekcie działalności marketingowej, także w mediach społecznościowych. Niestety, profile w tzw. soszialach często są na szarym końcu w kwestii dbałości o jakość przekazu. Zupełnie niesłusznie, media społecznościowe są bowiem kanałem, poprzez który kontaktujemy się znacznie częściej niż np. poprzez stronę www.

Jakość przede wszystkim!

Graficzna strona mediów społecznościowych, jak i cała identyfikacja wizualna, powinny być dostosowane do naszej grupy docelowej. Jeśli prowadzimy gabinet świadczący usługi z zakresu medycyny estetycznej, tym bardziej musimy zadbać o komunikację wizualną. Chcemy trafić przede wszystkim do wrażliwych na estetykę, świadomych i zapewne lepiej sytuowanych kobiet. To o czym trzeba także zawsze pamiętać to fakt, że każda nasza publikacja w mediach społecznościowych jest reklamą. Nie ważne czy pokazujemy najnowszy zabieg, sprzęt, preparat czy to, jak pijemy poranną kawę przed otwarciem gabinetu. Specjaliści od marketingu społecznościowego są zgodni: za sukces przekazu w około 80% odpowiada obraz! Jak więc sprawić, by był skuteczny? Jest na to kilka sposobów, które stosowane w praktyce pomogą odnieść sukces!

Reklama idealna

Zacznijmy od psychologii… Optyczny punkt centralny reklamy to miejsce, w które w pierwszej kolejności kieruje się wzrok człowieka, kiedy patrzy na grafikę. Ten punkt nie jest ruchomy! Zawsze znajduje się w 1/3 wysokości od górnej krawędzi reklamy. Tam właśnie należy umieścić najważniejszy komunikat. Nie jest to jednak jedyna zasada, którą warto się kierować.

Jeśli zależy nam na skutecznej grafice reklamowej w mediach społecznościowych, pamiętajmy, że to, co umieścimy po lewej stronie, trafi do prawej półkuli odbiorcy, a ponieważ jest ona bardziej kreatywna, skupia się przede wszystkim na elementach graficznych. Z kolei to, co zawrzemy po prawej stronie, odbierze nasza lewa półkula, która jest stworzona do tego, by analizować teksty i liczby.

Oczy szeroko otwarte

Do grafik często wykorzystujemy zdjęcia. Od razu warto podkreślić, że jeśli to tylko możliwe, niech będą to zdjęcia własne, autorskie, bo tylko takie są traktowane jako treść unikatowa, co pozwala im uzyskiwać dużo lepsze zasięgi. Jeśli zaś chodzi o tematykę fotografii używaną do grafik, warto postawić na prezentację gabinetu, zabiegów, a przede wszystkim ludzi. Mogą to być członkowie zespołu lub zadowoleni klienci. A jeśli już robimy im sesję, dobrze, aby patrzyli prosto w obiektyw. Zdjęcia, na którym odbiorca spotyka wzrok modela, są znacznie lepiej odbierane niż te, na których nie da się popatrzeć w oczy. Oczywiście, nie zawsze i nie do każdego typu grafiki użyjemy samodzielnie wykorzystanych zdjęć. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w awaryjnych sytuacjach korzystać z banku zdjęć, czyli tzw. stocka. Wiele z nich, np.: Unsplash albo Pixabay oferują naprawdę spory wybór dobrej jakości fotografii zupełnie za darmo. Jeśli już korzystamy z ich zasobów, pamiętajmy tylko, że inni też mogą to robić. Dlatego lepiej nie sięgać po pierwsze lepsze zdjęcie, a zagłębić się nieco w wyszukiwanie. Tu działa bowiem podobna zasada jak w Google. Te na górze wyników są zwykle najpopularniejsze, a my przecież chcemy postawić na indywidualność. Można także dodatkowo, poddać zdjęcie takiej obróbce, by nadać mu charakterystycznego wyglądu, np. poprzez dodanie filtra czy specjalne kadrowanie.

Każdy może być grafikiem

Usługi profesjonalnego grafika wiążą się z wydatkami, na które nie zawsze możemy sobie pozwolić. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia. Istnieje wiele programów, które pozwalają na samodzielne wykonanie grafik bez żadnej wiedzy z tego zakresu. Jednym z najbardziej znanych narzędzi tego typu jest Canva. Znajdziemy tam gotowe szablony dopasowane rozmiarem do poszczególnych formatów obowiązujących w mediach społecznościowych. Decydując się na wersję płatną, zyskujemy dostęp do bardzo rozbudowanych zasobów oraz opcję dodawania swoich elementów. Można zatem poprosić profesjonalnego grafika o przygotowanie ramek, wgrać do programu inne firmowe elementy graficzne a resztą zarządzać już samodzielnie. Canva daje także możliwość planowania treści w serwisach społecznościowych, dzięki czemu możemy zarządzać dość kompleksowo firmową komunikacją.

Wyróżnij się!

Przygotowując materiały do mediów społecznościowych, nie można zapominać o specyfice każdego kanału. Inne treści sprawdzą się na Instagramie, inne na Facebook’u, a jeszcze inne na TikToku. Jeśli mamy więcej niż jeden profil i z mediów społecznościowych korzystamy dość szeroko, dbajmy o to, by treści odpowiadały oczekiwaniom zgromadzonej tam grupy. Jednocześnie, muszą one być spójne i łatwe do powiązania ze wszystkim, co wiąże się z Twoją firmą. Należy zatem konsekwentnie używać elementów z księgi znaku, np. wybranych wcześniej czcionek, czy ustalonej kolorystyki. Pamiętajmy bowiem, że użytkownicy rzadko wchodzą bezpośrednio na nasz profil. Treści w danych kanałach konsumują z poziomu tzw. tablicy czy feedu, a tam konkurencja jest bardzo duża.  Zdjęcia z wakacji, urocze pieski czy wesołe memy – w takim otoczeniu zabiegamy o uwagę odbiorcy. Dlatego naprawdę warto się postarać!

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
  • marketing kosmetyczny
Justyna Łukasik-Russek
Justyna Łukasik-Russek

Od 2011 roku prowadzi agencję Warsztat PR. Reklamą w mediach społecznościowych zajmuje się zarówno w praktyce, jak i w teorii. Prowadzi z tego zakresu szkolenia, wykłady i indywidualne konsultacje. Jest absolwentką stosunków międzynarodowych UŁ oraz dziennikarstwa i public relations na UG. Pasjonuje ją nauka języków obcych, szczególnie tych mniej popularnych. Obecnie szlifuje norweski.

Poprzedni wpis
wywiad komórki macierzyste
  • Wywiady

Klucz do długowieczności

  • 17 października 2022
  • Edyta Ochmańska
Czytaj
Następny wpis
kosmetologia onkologiczna
  • Wywiady

Powrót do kobiecości

  • 24 października 2022
  • Edyta Ochmańska
Czytaj
Zainteresuje Cię również
planowanie
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego warto planować strategię?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 sierpnia 2023
off-label
Czytaj
  • Biznes

Off Label – pasja, wiedza, doświadczenie

  • Dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska and Justyna Ślusarczyk
  • 24 sierpnia 2023
eris spa
Czytaj
  • Biznes

SPA MARZEŃ

  • Artykuł Sponsorowany
  • 3 sierpnia 2023
lato
Czytaj
  • Biznes

Jak przygotować gabinet beauty do sezonu wakacyjnego?

  • Magdalena Wójcik
  • 20 lipca 2023
Czytaj
  • Biznes

2 edycja projektu #lubiesiebie

  • Redakcja
  • 16 maja 2023
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
Najnowsze
  • smsowa-szyja
    • Zdrowie

    Czym jest dolegliwość zwana SMS-ową szyją?

    • 26 września 2023
    • Mateusz Burak
      • Zdrowie
    Czytaj
  • helena-sokolowska
    • Wywiady

    Helena Sokołowska – Biznes jak Love Story

    • 19 września 2023
    • Helena Sokołowska and Justyna Ślusarczyk
      • Wywiady
    Czytaj
  • Lip Menu
    • Medycyna estetyczna

    Lip Menu

    • 14 września 2023
    • DR N. MED. ANNA BRZOZOWSKA-JAŚKIEWICZ and Lek. med. MARZENA URBAŃSKA and Lek. med. MONIKA GOROSZEWSKA
      • Medycyna estetyczna
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
10 Posts
View Posts
Biznes
32 Posts
View Posts
Ginekologia estetyczna
1 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
45 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
45 Posts
View Posts
Psychologia
6 Posts
View Posts
Wywiady
19 Posts
View Posts
Zdrowie
9 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • smsowa-szyja
    Czym jest dolegliwość zwana SMS-ową szyją?
    • Mateusz Burak
  • helena-sokolowska
    Helena Sokołowska – Biznes jak Love Story
    • Helena Sokołowska and Justyna Ślusarczyk
  • Lip Menu
    Lip Menu
    • DR N. MED. ANNA BRZOZOWSKA-JAŚKIEWICZ and Lek. med. MARZENA URBAŃSKA and Lek. med. MONIKA GOROSZEWSKA
  • SUPLEMENTY
    Czy suplementy diety działają?
    • Katarzyna Nowacka
  • dives
    3 kroki do piękna, czyli personalizowana pielęgnacja Power Skin Dives Med.
    • materiał partnera
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czym jest dolegliwość zwana SMS-ową szyją?
  • Helena Sokołowska – Biznes jak Love Story
  • Lip Menu
  • Czy suplementy diety działają?
  • 3 kroki do piękna, czyli personalizowana pielęgnacja Power Skin Dives Med.
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.