Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • 15 listopada 2022
  • Justyna Łukasik-Russek
sukces na instagramie

Mało kto pamięta jeszcze czasy, kiedy Instagram był aplikacją dostępną tylko dla wtajemniczonych, możliwą do zainstalowania wyłącznie na Iphone’ach. Jej jedyną funkcją było dodawanie kwadratowych zdjęć, na które można było nakładać filtry.

Zdjęć nie dało się powiększać, nie można było wstawiać video i nikt nie myślał, że to narzędzie może mieć jakiekolwiek znaczenie w promocji firm czy marek. Promowali się na nim głównie fotografowie mobilni i hipsterzy. To wszystko to już prehistoria. Obecnie, Instagram jest jednym z najszybciej rosnących mediów społecznościowych, dzięki któremu wiele firm skutecznie promuje swój biznes. Są jednak i tacy, którzy mimo wielu wysiłków nie mogą rozwinąć na Instagramie skrzydeł i odnieść na nim sukcesu. W tym artykule podamy więc zestaw działań, które należy wdrożyć, by zbudować efektowny, ale też efektywny profil na Instagramie.

Postaw na estetykę

Instagram to medium obrazkowe. Co minutę trafia do aplikacji ponad 60 tysięcy zdjęć. Wiele spośród nich to naprawdę dobrej jakości materiały. Dlatego decydując się na obecność na Instagramie zadbaj o poziom. I nie chodzi tu wyłącznie o jakość pojedynczych materiałów, ale o całokształt. Użytkownicy Instagrama doceniają bowiem nie tylko atrakcyjne pojedyncze zdjęcia lub materiały video, ale spójny i uporządkowany feed. Nie oznacza to wcale, że trzeba zatrudnić profesjonalnego fotografa i filmowca, bo często, bardziej niż warsztat, liczy się pomysł. Mogą to być ciekawe rozwiązania graficzne – np. ramki lub napisy, nietuzinkowe kadry czy utrzymywanie feedu w spójnej kolorystyce. W poszukiwaniu inspiracji warto zajrzeć na inny portal społecznościowy – Pinterest. Wpisując w wyszukiwarkę Pinteresta hasło “instagram feed” znajdziemy mnóstwo ciekawych przykładów, które możemy wykorzystać u siebie.

Buduj relacje

Instagram to medium społecznościowe, więc bardzo istotne dla jego rozwoju jest budowanie relacji i skupianie wokół profilu zaangażowanego audytorium. Jest to jednak nieco trudniejsze niż na Facebooku, gdzie możemy w tym celu włączyć reklamę, której efektem będą nowe polubienia profilu. Na Instagramie takiej opcji nie ma, żadna z reklam nie daje bezpośrednio możliwości by zwiększać liczbę followersów. Dlatego trzeba swoją społeczność budować nieco inaczej. Dla uproszczenia nazwijmy to zabawą w ludzkiego bota. Ludzki bot (bo inne zasadniczo nie są dozwolone) ma za zadanie rozdawać serduszka, czyli polubienia i komentarze. Nie chodzi jednak o to, żeby robić to w ciemno. Najpierw trzeba zidentyfikować grupę osób, którą może zainteresować nasz profil, ale także, co najważniejsze, nasz biznes. Szukać możemy po lokalizacji, hasztagach. Możemy także przeglądać podobne do naszych, nieco już bardziej rozkręcone profile, i tam wyszukiwać potencjalnych przyszłych followersów. Przy rozdawaniu serduszek i komentarzy warto przyjąć jakiś system  – np. poświęcić na to 15 minut w ciągu dnia lub godzinę w tygodniu (należy uważać, by nie przesadzić, bo jeśli za dużo rozdamy serduszek i komentarzy, IG może uznać nas za prawdziwego, a nie ludzkiego bota i na chwilę zablokować nam konto). Wówczas łatwiej będzie zaobserwować efekty tych działań. Nie spodziewajmy się, że będą one spektakularne. Przypływ followersów nie będzie zawrotny, ale z pewnością uda się nieco rozruszać profil. Na koniec jeszcze jedna dobra rada  – komentując czy „serduszkując” nie wybierajmy dużych, znanych kont, tylko skupiajmy się na mniejszych (maksymalnie do 10 tys. followersów). Jest większa szansa, że tam nasza aktywność nie przejdzie niezauważona.

Publikuj regularnie 

Nie tylko jakość, ale i częstotliwość publikacji ma znaczenie dla rozwoju Twojego profilu. Nie chodzi jednak o to, żeby zasypywać Instagram treściami od rana do wieczora, bo jak już to zostało wcześniej wspomniane, jakość jest najważniejsza, więc lepiej dawać mniej, ale za to dopracowanych i przemyślanych treści. Trzeba to jednak robić regularnie, dlatego polecamy planowanie! Raz w tygodniu zastanów się, co możesz opublikować, w jakie dni i zrób harmonogram publikacji. Dodawaj materiały na zmianę – jednego dnia może to być zdjęcie, innego stories lub rolka. Staraj się utrzymywać stały kontakt z followersami – przypomnij się im przynajmniej 3 razy w tygodniu! Oczywiście pamiętaj o dopracowaniu opisów i użyciu dobrze dobranych hasztagów. A jeśli jeszcze bardziej chcesz podkręcić swoją obecność na IG zadbaj o relację z większymi kontami, influencerami, klientami. Każde polecenie Twojego konta, oznaczenie np. w relacji zadowolonego klienta, będzie skutkowało konwersją w postaci nowych osób, które przejdą na Twój profil (a jeśli będzie atrakcyjny to z pewnością zostaną na dłużej).

Inwestuj w reklamę

Zarówno Facebook jak i Instagram już dawno przestały być darmowe. Każdy, kto na tych platformach promuje swoją działalność biznesową wie, że bez reklamy ciężko jest dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. O tym jak to robić skutecznie pisaliśmy tutaj. To co warto przypomnieć i podkreślić to fakt, że działania reklamowe w mediach społecznościowych powinny być również regularne i stałe. Jest to bardzo korzystne z punktu widzenia algorytmów Instagrama. Dlatego lepiej, jeśli zaplanujesz stały, nawet niewielki budżet na ten cel. Sprawdzi się znacznie lepiej niż rzadkie, jednorazowe akcje, w które zainwestujesz jednorazowo większe środki, choć i takie warto oczywiście od czasu do czasu robić, jeśli zależy Ci na promocji czegoś większego, np. nowej usługi czy ekstra promocji.

Błędy, które się mszczą

Wiemy już co robić na Instagramie, żeby odnieść sukces. Jest jednak dość długa lista rzeczy, która może nam zaszkodzić. Jednym z nich jest używanie strategii follow4follow. Niegdyś popularny sposób na pozyskanie nowych followersów, teraz bardzo źle widziany przez Instagram. Dodatkowo, jeśli śledzimy zbyt wiele kont (a do tego ta strategia prowadzi) nie jesteśmy zbyt wiarygodni. Zasadniczo, konto powinno obserwować mniej profili niż ma followersów. Kolejnym złym pomysłem jest robienie rozdań i nieprzemyślanych konkursów nakierowanych na szybkie pozyskanie nowych obserwujących. To tylko z pozoru dobra praktyka, bo z pewnością może przełożyć się na szybki i znaczący wzrost liczby followersów, Trzeba jednak pamiętać, że takie akcje przyciągają całe rzesze osób, które po prostu z tego żyją, i tak szybko jak przyszły obserwować profil, tak szybko z niego potem znikną. Konkursy i rozdania mają też inną ciemną stronę – jeśli nie robimy ich zgodnie z regulaminem portalu i zasadami polskiego prawa, mogą być źródłem wielu problemów i nieprzyjemnych sytuacji. Jedną z nich jest np. utrata konta, które Instagram może bez ostrzeżenia zablokować, jeśli uzna, że są na nim prowadzone niedozwolone praktyki.

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
Justyna Łukasik-Russek
Justyna Łukasik-Russek

Od 2011 roku prowadzi agencję Warsztat PR. Reklamą w mediach społecznościowych zajmuje się zarówno w praktyce, jak i w teorii. Prowadzi z tego zakresu szkolenia, wykłady i indywidualne konsultacje. Jest absolwentką stosunków międzynarodowych UŁ oraz dziennikarstwa i public relations na UG. Pasjonuje ją nauka języków obcych, szczególnie tych mniej popularnych. Obecnie szlifuje norweski.

Poprzedni wpis
DHEA
  • Kosmetologia

Kuracja DHEA czyli odmładzanie od wewnątrz

  • 10 listopada 2022
  • Anna Augustyn-Protas
Czytaj
Następny wpis
woda
  • Kosmetologia

Dr woda, czyli tajny składnik odmładzania

  • 18 listopada 2022
  • Anna Augustyn-Protas
Czytaj
Zainteresuje Cię również
Czytaj
  • Biznes

2 edycja projektu #lubiesiebie

  • Redakcja
  • 16 maja 2023
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
Najnowsze
    • Kosmetologia
    • Wywiady

    Kamila Tadriyan – kariera w stylu „american dream”

    • 26 maja 2023
    • Justyna Ślusarczyk
      • Kosmetologia
      • Wywiady
    Czytaj
    • Biznes

    2 edycja projektu #lubiesiebie

    • 16 maja 2023
    • Redakcja
      • Biznes
    Czytaj
    • Kosmetologia
    • Zdrowie

    FACE LIFT-UP THERAPY

    • 10 maja 2023
    • MONIKA KRÓL
      • Kosmetologia
      • Zdrowie
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
28 Posts
View Posts
Ginekologia estetyczna
1 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
38 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
33 Posts
View Posts
Psychologia
5 Posts
View Posts
Wywiady
15 Posts
View Posts
Zdrowie
3 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • Kamila Tadriyan – kariera w stylu „american dream”
    • Justyna Ślusarczyk
  • 2 edycja projektu #lubiesiebie
    • Redakcja
  • FACE LIFT-UP THERAPY
    • MONIKA KRÓL
  • Depigmentacja – leczenie przebarwień
    • dr Weronika Molga
  • POCOVIDOWE WYPADANIE WŁOSÓW
    • OLGA WARSZAWIK-HENDZEL
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Kamila Tadriyan – kariera w stylu „american dream”
  • 2 edycja projektu #lubiesiebie
  • FACE LIFT-UP THERAPY
  • Depigmentacja – leczenie przebarwień
  • POCOVIDOWE WYPADANIE WŁOSÓW
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.