Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Marketing kosmetyczny: 10 sposobów na zwiększenie liczby klientów

  • 13 listopada 2021
  • Katarzyna Gwizdała

Przechadzając się ulicami, można bez trudu zauważyć, że wysycenie rynku kosmetologicznego i medycyny estetycznej jest coraz większe. Oznacza to, że konkurencja jest duża i prawdopodobnie przetrwają tylko najlepsi. Jakie działania należy podjąć, aby w gabinecie nie brakowało klientów? Poznaj 10 sposobów na skuteczną promocję salonu kosmetycznego i medycyny estetycznej.

Sposób nr 1: zadbaj o liczne opinie

Przed wizytą w nowym miejscu, najczęściej szukamy opinii w Internecie. W zależności od sposobu wyszukiwania informacji, mogą to być opinie na Google Maps, Facebooku, a także w aplikacjach Moment czy Booksy.

Jak zachęcić klientów do wystawiania opinii? Najprostsza, ale skuteczna metoda to uprzejmie poprosić. Większość osób przystanie na naszą prośbę. Warto też przygotować proste wizytówki czy ulotki z informacją, że za wystawienie opinii można uzyskać rabat lub gratis przy kolejnej wizycie. Wystarczy, że klient pokaże zrzut ekranu ze swoją recenzją.

Sposób nr 2: przejrzysta strona internetowa i wizytówka na Google Maps

Social Media są bardzo ważnym narzędziem komunikacji, ale nic nie zastąpi przejrzystej strony internetowej, na której znajdzie się dokładny opis wszystkich usług wraz ze średnim czasem ich trwania oraz cennikiem. Takie precyzyjne informacje są niezwykle cenne dla klienta i ułatwią wybór gabinetu. Strona internetowa może być bardzo prosta, wykonana na gotowym szablonie i nie musi kosztować wiele. Najważniejsze, by było miejsce, do którego możesz odesłać klientów po kompletne informacje na temat usług. Docenisz to bardzo szybko, kiedy wyraźnie wzrośnie liczba zapytań.

Inną szalenie istotną kwestią jest poprawnie wykonana wizytówka w Google Maps. To właśnie dzięki prawidłowemu oznaczeniu salonu, klienci bez trudu do Ciebie trafią. Co więcej, gdy ktoś będzie szukał salonu w pobliżu miejsca zamieszkania, Google Maps może skierować klientów właśnie do Ciebie. Dobre opinie będą w tym przypadku niezwykle istotne!

Sposób nr 3: regularnie działaj w Social Mediach

Ciężko dziś wyobrazić sobie życie bez portali społecznościowych. To właśnie tam mamy najszybszy, bezpośredni kontakt z naszymi klientami. Jakie kanały warto rozważyć? Dużo zależy od grupy docelowej, do której kierujesz swoje usługi. Jeśli Twój salon specjalizuje się typowo w zabiegach anti-aging, warto zdecydować się na Facebooka, ponieważ tam znajduje się bardzo duża grupa osób w średnim i starszym wieku. Jeśli zaś specjalizujesz się w terapii trądziku — Instagram, gdzie najchętniej zaglądają osoby w wieku 18 – 24 lata, będzie lepszym wyborem.

Czy gabinet musi być obecny we wszystkich kanałach Social Media? Nie musi. Lepiej prowadzić jeden, ale sumiennie i regularnie. Obecnie posty publikowane na tzw. wallu, czyli Instagramowej lub Facebookowej tablicy są już mniej istotne niż kiedyś. Klienci bardzo chętnie oglądają materiały efemeryczne typu stories, czyli relacje z codziennego życia gabinetu. Kiedy mają możliwość podglądać pracę specjalistów oraz jej efekty — zyskujemy ich sympatię i przywiązanie. Z czasem zaczynają traktować wizytę w gabinecie, jak wyjście do starej, dobrej znajomej.

W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się też tzw. live’y, czyli relacje na żywo. Można ustalić na przykład jeden termin w miesiącu i w ten sposób regularnie spotykać się z klientami. Każdą relację na żywo można poprzedzić zebraniem pytań od klientów — dzięki temu będą go wyczekiwać z niecierpliwością, wiedząc, że uzyskają odpowiedzi na swoje pytania (tzw. live Q&A). Takie wirtualne spotkanie wpływa na pozytywny wizerunek salonu i pracujących w nim ekspertów. Można dzięki nim też zaprezentować nowości, czy zarekomendować zabiegi na dany sezon oraz zachęcić do konsultacji.

Sposób nr 4: wykonuj zdjęcia przed i po zabiegu

Przy zabiegach z zakresu kosmetologii czy medycyny estetycznej, liczymy na spektakularny efekt. Klientom łatwiej zdecydować się na usługę w danym miejscu, jeśli zobaczą, jakiego rezultatu mogą się spodziewać po zabiegu. Pamiętaj, aby zawsze przed zabiegiem i wykonaniem zdjęcia, wręczać do podpisania zgodę na wykorzystanie wizerunku. Większość osób nie będzie miała problemu z podpisaniem takiej zgody, a salon dzięki temu zyska cenne zdjęcia z efektami swojej pracy.

Sposób nr 5: świetna kadra pracowników i równy poziom usług

Dobierając zespół, zwróć uwagę, by były to osoby, które wykonują wszystkie zabiegi zgodnie z przyjętymi przez salon zasadami. Ważne jest to, by przywiązać klienta do gabinetu, a nie do konkretnych pracowników. Wszystkie osoby powinny być tak samo wyszkolone, wyspecjalizowane w swoim fachu, sympatyczne i profesjonalne. Dzięki temu, w sytuacji, kiedy pracownik postanowi się zwolnić, jest duża szansa, że klient dalej będzie korzystał z usług gabinetu i nie odczujesz odpływu chętnych na usługi Twojego salonu.

Sposób nr 6: działaj zgodnie ze strategią marketingową, ale zachowaj elastyczność

Dobra strategia to podstawa. Dzięki niej zaplanujesz działania na najbliższe miesiące. Uwzględnij w niej sezonowość oraz popularność danych zabiegów. Bądź na bieżąco z trendami i monitoruj jakie zabiegi są najpopularniejsze wśród klientek innych salonów. Wprowadzaj nowości do oferty i nie bój się zmian. Jeśli widzisz, że coś nie działa, zweryfikuj czy strategia jest prawidłowa.

Sposób numer 7: płatna reklama dla salonu kosmetycznego na Facebooku i Instagramie

Promocja i reklama salonu kosmetycznego w Social Mediach to bardzo skuteczne działanie. Dzięki dobrze stargetowanej reklamie dotrzesz do osób z wybranego obszaru, w określonym wieku i z określonymi potrzebami. Taką reklamę jednak lepiej powierzyć profesjonalistom, aby przynosiła najlepsze efekty. Warto wykorzystać reklamy z wezwaniem do działania typu wiadomość na Facebookowym fanpage’u lub telefon do gabinetu. Dzięki tym rozwiązaniom łatwo sprawdzisz skuteczność działań reklamowych.

Sposób nr 8: ułatw klientom zapisywanie się na wizyty

Wszyscy jesteśmy zabiegani i doceniamy wszelkie udogodnienia. Jednym z nich, jest możliwość samodzielnego umówienia się na wizytę np. przez aplikację Booksy czy Moment. Kiedy przyzwyczaisz klientów do tej metody zapisywania się na wizyty, zyskasz więcej czasu na inne działania. Dodatkowo aplikacja przypomina o nadchodzącej wizycie — są większe szanse, że klient na nią przyjdzie lub odwoła przed czasem, dzięki czemu ktoś inny może skorzystać z wolnego terminu.

Aplikacje pozwalają na zoptymalizowanie czasu pracy w salonie, przede wszystkim minimalizując liczbę telefonów.

Jest jeszcze jedna zaleta aplikacji: pomagają one klientom zlokalizować najbliższe gabinety zawierające pożądane usługi. A więc jest to dodatkowa forma reklamy salonu kosmetycznego czy gabinetu medycyny estetycznej.

Sposób nr 9: pakiety zabiegów w korzystnych cenach

Jednym z problemów gabinetów kosmetycznych i medycyny estetycznej jest to, że klient poprzestaje na pierwszej, drugiej wizycie, nie kończąc zaplanowanej serii zabiegów. A jak dobrze wiemy, dopiero wykonanie całej serii powoduje, że osiągamy oczekiwane efekty. Jak zmotywować klientów, by nie przerywali terapii? Przede wszystkim warto ich edukować, a dodatkowo przy wycenianiu pakietu zabiegów, uwzględnij opłacalny rabat na całą serię.

Dzięki temu klient będzie zadowolony z efektu i ceny, a Ty wykonasz więcej zabiegów, co przełoży się na zarobek. Pakiety powinny być opłacane z góry i najlepiej, żeby klienci otrzymywali rozpiskę z terminami kolejnych wizyt.

Sposób nr 10: dzień darmowych konsultacji

Ogłoszenie “dnia darmowych konsultacji” może być dobrą motywacją dla klientów, którzy obserwują działania salonu w kanałach Social Media, ale jeszcze nie zdecydowali się na wizytę.

Dzięki zaproszeniu ich na darmową konsultację, możemy lepiej poznać ich potrzeby i stworzyć spersonalizowany plan zabiegowy.

Jak widać, możliwości marketingu kosmetycznego jest całkiem sporo (a to jeszcze nie wszystkie!). Zanim rzucicie się w wir pracy, warto zacząć od stworzenia strategii i spisania wszystkich działań. Początkowo może być to trudne i czasochłonne, wtedy warto pomyśleć o skorzystaniu ze wsparcia agencji kreatywnej. Pomoc doświadczonej firmy sprawi, że Ty zajmiesz się wyłącznie pracą z klientami. Nie zapominajmy jednak o tym, że koszt utrzymania obecnego klienta jest dużo niższy, niż koszt pozyskania nowego. Dbajmy zatem szczególnie o obecnych klientów, aby jak najdłużej korzystali z naszych usług.

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
  • reklama
Katarzyna Gwizdała
Katarzyna Gwizdała

Specjalistka w zakresie marketingu Internetowego w agencji kreatywnej Warsztat PR. Pasję do marketingu łączy z zamiłowaniem do branży kosmetycznej, co podkreśla jej wykształcenie. Pracę magisterską obroniła na kierunku Menedżer Produktu Kosmetycznego. Zdobyła też tytuł licencjata biologii, ukończyła studia podyplomowe z Marketingu i PRu w Internecie oraz Kosmetologii Leczniczej. Dodatkowo uzyskała tytuł Technika Usług Kosmetycznych. W pracy stara się połączyć obie sfery zainteresowań, a w wolnych chwilach prowadzi bloga i dokształca się z zakresu kosmetologii.

Poprzedni wpis
mezoterapia mikroigłowa
  • Kosmetologia
  • Medycyna estetyczna

Mezoterapia mikroigłowa i bezigłowa – poradnik dla ekspertów

  • 12 listopada 2021
  • Redakcja
Czytaj
Następny wpis
covid maseczki
  • Medycyna estetyczna

Covid-19 a zabiegi estetyczne

  • 14 listopada 2021
  • Redakcja
Czytaj
Zainteresuje Cię również
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.