Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Media społecznościowe – samodzielnie czy z agencją?

  • 30 sierpnia 2022
  • Justyna Łukasik-Russek
social media w gabinecie beauty

Obecność w mediach społecznościowych to dziś dla większości firm konieczność. Ze względu na swoją specyfikę oraz dynamiczny rozwój wymagają jednak wiele pracy i coraz więcej wiedzy oraz doświadczenia. Nic dziwnego, że wiele gabinetów czuje się w tym temacie zagubiona.

Z jednej strony, chcą spełnić oczekiwania klientów i decydują się na założenie profili na Facebooku, Instagramie czy TikToku, z drugiej, nie zawsze są w stanie zapanować nad tym obszarem ze względu na brak czasu czy wiedzy z tego zakresu.

Trudno się dziwić. Media społecznościowe stają się coraz bardziej zaawansowane i skomplikowane w obsłudze. To już nie tylko publikacja postów, ale także możliwość prowadzenia złożonych działań reklamowych oraz nieustannie zmieniające się algorytmy i wprowadzane nowości, które wymagają nowych umiejętności i szybkiej reakcji.

Doświadczona agencja, działająca w obszarze mediów społecznościowych, ma bieżącą wiedzę na temat obowiązujących reguł oraz wprowadzanych nowości. To wiedza trudna do zdobycia, jeśli nie robi się tego na co dzień, ale czy faktycznie trzeba zatrudnić firmę zewnętrzną do obsługi kanałów w social mediach?

Co warto robić samemu?

Do mediów społecznościowych przenosi się już od dawna wiele kwestii związanych z obsługą klienta. Coraz więcej osób woli przesłać zapytanie za pośrednictwem WhatsAppa czy Messengera, czasem zadają także pytania w komentarzach pod postami. I tym obszarem najlepiej zarządzać samodzielnie. Pracownicy agencji nie mają zwykle merytorycznej wiedzy, nie orientują się także w kalendarzu rezerwacji czy grafiku poszczególnych pracowników gabinetu. Powierzenie agencji tego zadania wiążę się zatem często z wydłużeniem procesu udzielania odpowiedzi, a to może nie spodobać się klientom. Agencja z pewnością będzie chciała także skalkulować to w ramach miesięcznej opłaty, więc dzięki samodzielnej realizacji obsługi klienta w społecznościówkach, na pewno oszczędzimy.

Są też pewne obszary związane z codzienną komunikacją, które lepiej robić bezpośrednio. Bieżące materiały dodawane do postów i relacji (stories) często szybciej umieścimy samodzielnie. W mediach społecznościowych liczy się bardzo „tu i teraz”. Jeśli więc dostaniecie od klientki pudełko pysznych czekoladek z podziękowaniem za wyjątkową opiekę, to lepiej wrzucić zdjęcie prezentu niemalże natychmiast. 

Ustawienia techniczne, konfiguracje – z roku na rok ten obszar jest niestety coraz bardziej skomplikowany, szczególnie jeśli chodzi o środowisko firmy Meta (dawniej Facebook). To lepiej zlecić agencji, i co ważne – najlepiej zrobić to na samym początku przygody z mediami społecznościowymi, bo porządek w ustawieniach bardzo procentuje.

Co warto powierzyć agencji?

Ustawienia techniczne, konfiguracje – z roku na rok ten obszar jest niestety coraz bardziej skomplikowany, szczególnie jeśli chodzi o środowisko firmy Meta (dawniej Facebook). To lepiej zlecić agencji, i co ważne – najlepiej zrobić to na samym początku przygody z mediami społecznościowymi, bo porządek w ustawieniach bardzo procentuje. Zdecydowanie dobrze też, kiedy agencja przejmie tę część komunikacji, którą można zaplanować na spokojnie: merytoryczne informacje o firmie, posty dotyczące zasad i godzin pracy gabinetu, prezentacje pracowników czy zabiegów. Warto także rozważyć przekazanie agencji działań reklamowych, które co prawda można prowadzić samodzielnie, ale raczej na podstawowym poziomie. Do bardziej zaawansowanych działań, których prowadzenie wraz z rozwojem biznesu jest bardzo uzasadnione, potrzebna jest jednak specjalistyczna wiedza, a także czas na nadzorowanie całego procesu. W ramach współpracy z agencją warto także zakontraktować opracowanie graficzne materiałów czy nawet robienie zdjęć czy rolek lub animacji. Użytkownicy z pewnością docenią atrakcyjny wygląd naszych profili, są bowiem w tej kwestii coraz bardziej wymagający.

Jak współpracować z agencją?

W przypadku mniejszych, lokalnych biznesów doskonale sprawdzi się formuła mieszana, czyli taka, która zakłada podział obowiązków pomiędzy firmę a agencję. Pozwala to na znaczną optymalizację procesów komunikacji, ale także na zmniejszenie kosztów miesięcznej obsługi. Dedykowany pracownik firmy zajmuje się obsługą wiadomości i zapytań, umieszcza też w mediach społecznościowych doraźne komunikaty związane z tym, co się dzieje tu i teraz. Agencja natomiast zajmuje się sprawami technicznymi, w tym kampaniami reklamowymi, a także tą częścią komunikacji, która wymaga specjalnych umiejętności (np. rolki). Doskonałym sposobem na utrzymanie porządku w formule mieszanej będzie praca w oparciu o harmonogram. W zależności od potrzeb może on być przygotowany na dwa tygodnie lub na cały miesiąc. Ta opcja umożliwia szerszy wgląd w to, co będzie się pojawiało w mediach społecznościowych, a jednocześnie sprawi, że obie strony nie będą wchodziły sobie w paradę, publikując równocześnie materiały, co zwykle niekorzystnie wpływa na zasięgi.

Do mediów społecznościowych przenosi się już od dawna wiele kwestii związanych z obsługą klienta. Coraz więcej osób woli przesłać zapytanie za pośrednictwem WhatsAppa czy Messengera, czasem zadają także pytania w komentarzach pod postami. I tym obszarem najlepiej zarządzać samodzielnie.

Jak znaleźć agencję idealną?

Ze znalezieniem dobrej agencji jest jak z szukaniem drugiej połówki. Nie zawsze musi się to od razu skończyć związkiem do grobowej deski. Jest jednak kilka rzeczy, które warto wziąć pod uwagę, by poszukiwania skończyły się sukcesem. Przede wszystkim, sprawdźmy, jak długo agencja jest na rynku. Lepiej wybierać takie z co najmniej kilkuletnim doświadczeniem w mediach społecznościowych. Istotne jest oczywiście portfolio i dobrze, jeśli znajdują się w nim firmy pokrewne do naszej działalności. Może to sprawić, że agencja szybciej rozpracuje kwestie merytoryczne, które w branży medycyny estetycznej nie są wcale takie proste. Jeśli jednak czujemy, że mimo braku podobnych firm w portfolio, agencja ma „to coś”, nie wahajmy się podjąć współpracy. Może się okazać, że osoby niezwiązane wcześniej z branżą wypracują nowe, ciekawe spojrzenie na temat, którym przyjdzie im się zajmować, a na wiele zagadnień spojrzą „świeżym okiem”. I ostatnie – czynnik ludzki. Warto poznać zespół, dowiedzieć się o nim jak najwięcej, i to nie tylko, jeśli chodzi o kompetencje, ale nawet pasje czy zainteresowania. Pamiętajmy, że najlepiej, gdy współpraca z agencją ma charakter długoterminowy, więc dobrze dopasować się także pod kątem osobowym. W końcu łatwiej pracuje się z osobami, z którymi dobrze nam się rozmawia, i z którymi szybko znajdujemy nić porozumienia.

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
Justyna Łukasik-Russek
Justyna Łukasik-Russek

Od 2011 roku prowadzi agencję Warsztat PR. Reklamą w mediach społecznościowych zajmuje się zarówno w praktyce, jak i w teorii. Prowadzi z tego zakresu szkolenia, wykłady i indywidualne konsultacje. Jest absolwentką stosunków międzynarodowych UŁ oraz dziennikarstwa i public relations na UG. Pasjonuje ją nauka języków obcych, szczególnie tych mniej popularnych. Obecnie szlifuje norweski.

Poprzedni wpis
spółka zoo dla kosmetologa
  • Biznes

Kiedy spółka z o.o. będzie korzystna dla ekspertów medycyny estetycznej oraz kosmetologów?

  • 26 sierpnia 2022
  • Arkadiusz Lewandowski
Czytaj
Następny wpis
strategia marketingowa dla gabinetu beauty
  • Biznes

Back to the office, czyli strategia marketingowa na wrzesień

  • 1 września 2022
  • Magdalena Wójcik
Czytaj
Zainteresuje Cię również
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
trendy w marketingu 2023
Czytaj
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 9 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.