Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia

Archiwa

  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
0
0
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • Medycyna estetyczna
  • Kosmetologia
  • Biznes
  • Psychologia
  • Wywiady
  • Historia
  • Biznes

Trendy w marketingu w 2023 – co warto wykorzystać w promocji swojego biznesu?

  • 9 grudnia 2022
  • Justyna Łukasik-Russek
trendy w marketingu 2023

Koniec roku to zawsze czas podsumowań. Reklama stanowi bardzo istotny element w rozwoju każdej firmy, zatem i tu warto przyjrzeć się temu, co pozwoli skutecznie wypromować nasze usługi czy produkty. Oczywiście, nie jest tak, że nowy rok to w 100% nowe trendy. Wiele z nich jest z nami nie od dziś, ale właśnie teraz przybierają na sile. Warto mieć świadomość tego, co może przynosić najlepsze efekty i te działania wpleść w swoją strategię marketingową. Szybkie reagowanie na zmiany, wprowadzanie nowych trendów pozwala nam bowiem być o krok przed konkurencją. A na tym nam przecież bardzo zależy!

Rolki, reelsy, tik-toki, shortsy

Wiele nazw, ale praktycznie to samo – czyli krótkie pionowe filmy, które wylansował TikTok, a następnie podchwycił Instagram, Facebook a teraz także YouTube. Mimo pewnych różnic między poszczególnymi portalami zasada główna jest ta sama. Film nie powinien być długi, najlepiej, jeśli trwa od 15 do 60 sekund. Oczywiście, dobrze, jeśli tematyka jest luźniejsza, rozrywkowa, choć doskonale sprawdzają się także treści o charakterze poradnikowym, edukacyjnym. Tego typu materiały koniecznie trzeba uwzględnić w komunikacji marketingowej na 2023 rok! Mają one obecnie najlepsze zasięgi i wszystko wygląda na to, że prędko się to nie zmieni.

Długofalowe relacje z influencami

Mimo, że nie jest to nowość, a współprace z influencerami wpisane są w strategie marketingowe wielu firm, 2023 rok to czas zacieśniania relacji. Nie liczy się już ilość, ale przede wszystkim jakość współpracy. Dobrze, żeby influencer związał się z nami na dłużej i stał się kimś w rodzaju ambasadora marki. To pomoże uwiarygodnić przekaz, który będzie dla nas tworzył i stworzyć trwałą więź między naszą marką a grupą odbiorców skupionych wokół influencera. Takie podejście pozwoli na pozyskiwanie nowych leadów i z pewnością przełoży się na sprzedaż naszych usług czy produktów.

Pracownik rzecznikiem firmy

Często angażujemy do współpracy influencerów czy nawet celebrytów, zapominając, jak ważną wizytówką firmy są jej pracownicy. Zadowoleni, czujący się częścią firmy ludzie będą entuzjastycznie nastawieni do wykonywania swoich obowiązków, a to z pewnością docenią klienci. Co więcej, zaangażowani i związani ze swoją firmą pracownicy mogą być bardzo skutecznymi ambasadorami marki np. w mediach społecznościowych. Badania przeprowadzone przez Sociable udowadniają, że treści generowane w społecznościach przez Twoich pracowników mają 7 razy więcej konwersji i są aż osiem razy bardziej angażujące od pozostałego contentu, który tworzysz na swoich firmowych kanałach. Zatem rok 2023 (jak i kolejne lata) powinien być rokiem pracownika. To się z pewnością wszystkim opłaci!

Odpowiedzialność społeczna

Marki nie od dziś budują swój wizerunek na podstawie zasady odpowiedzialności społecznej, ale w związku z rosnącą świadomością konsumentów, z roku na rok staje się to coraz ważniejsze. Klienci coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, jak ich decyzje zakupowe wpływają na kwestie społeczne i środowiskowe. Marka, która pokazuje jak bardzo rozumie swój wpływ na te obszary i co robi, by był on jak najbardziej pozytywna, zyskuje w oczach klientów szacunek i zaufanie. 

Bądź Live!

Pandemia zdecydowanie zmieniła nasze przyzwyczajenia zakupowe. Oswoiliśmy się ze sklepami internetowymi, a nawet poszliśmy o krok dalej. Coraz częściej kupujemy w Internecie w najróżniejszych kanałach, także poprzez transmisje live w mediach społecznościowych. Ta forma sprzedaży zyskuje na sile. Dzieje się tak z dwóch powodów – użytkownicy wolą kupować produkty czy usługi, które poznali dzięki formom video, a do tego, ten format jest oglądany trzy razy dłużej niż nagrane, gotowe filmy. Warto zatem przetestować transmisje na żywo dla swojego biznesu. Można opowiedzieć w nim o najnowszych zabiegach, kosmetykach wprowadzanych do sprzedaży, a klienci z pewnością docenią także fachowe porady związane z codzienną pielęgnacją czy przygotowaniem się do zabiegu.

Personalizacja ponad wszystko

Przekazy reklamowe bombardują nas z każdej strony. Coraz więcej osób cierpi na tak zwaną „ślepotę reklamową”. Jest to zjawisko, które polega na ignorowaniu przez odbiorców przekazów reklamowych. Dzieje się tak najczęściej w odniesieniu do reklam zbyt nachalnych i krzykliwych, które nie niosą ze sobą żadnych konkretnych informacji i przekazów poza „kup koniecznie, bo się opłaca”. Inaczej sprawy się mają, gdy dopasujemy komunikat do odbiorcy i sprawimy, że będzie miał poczucie, iż został on przygotowany specjalnie dla niego. Jednym ze sposobów na to jest personalizacja. Oczywiście nie chodzi tu tylko o zwroty bezpośrednie, używanie imienia, ale takie przygotowanie reklamy, by trafiła ona w gust danej osoby. Wbrew pozorom to dość proste, w czasach, kiedy np. dzięki social mediom naprawdę wiele wiemy o naszych klientach. I są to nie tylko dane typu wiek, płeć czy lokalizacja, ale także zainteresowania, styl życia, hobby. 

Idzie nowe!

2023 rok to czas, kiedy należy uważnie przyglądać się nowinkom technologicznym, które będą, coraz powszechniej, wchodziły do użycia. Rozszerzona rzeczywistość, metaversum, roboty, automatyzacja. Przyszłość jest tu i teraz, i dzieje się na naszych oczach. Wkrótce też będziemy musieli skutecznie komunikować się z pokoleniem Z (urodzeni w latach 1995 -2010)  – pierwszym, które dorastało w erze cyfrowej i nie pamięta zupełnie czasów bez Internetu i smartfonów. To właśnie oni zaczną wpływać na nowoczesny marketing bardziej niż Millenialsi (urodzeni w latach 1980 – 1994), a ponieważ cechuje ich wysokie stawianie poprzeczki, lepiej już dziś zastanowić się, jak można sprostać wymaganiom, które stawiają przed markami czy firmami, zarówno jako konsumenci, jak i przyszli pracownicy.

Ważne: planując działania na 2023 rok trzeba oczywiście pamiętać o nowych przepisach regulujących reklamę usług medycznych i ograniczeniach z tym związanych.

Wyślij
Wyślij
Udostępnij
Tweet
Pin it
Powiązane tematy
  • marketing
Justyna Łukasik-Russek
Justyna Łukasik-Russek

Od 2011 roku prowadzi agencję Warsztat PR. Reklamą w mediach społecznościowych zajmuje się zarówno w praktyce, jak i w teorii. Prowadzi z tego zakresu szkolenia, wykłady i indywidualne konsultacje. Jest absolwentką stosunków międzynarodowych UŁ oraz dziennikarstwa i public relations na UG. Pasjonuje ją nauka języków obcych, szczególnie tych mniej popularnych. Obecnie szlifuje norweski.

Poprzedni wpis
świece zapachowe
  • Kosmetologia

Zapalasz świece w gabinecie, żeby stworzyć nastrój? Uważaj na jeden ich rodzaj

  • 6 grudnia 2022
  • Redakcja
Czytaj
Następny wpis
choroby skóry a zabiegi estetyczne
  • Medycyna estetyczna

Zabiegi estetyczne a choroby skóry

  • 14 grudnia 2022
  • Dorota Szadkowska
Czytaj
Zainteresuje Cię również
strona internetowa
Czytaj
  • Biznes

Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 3 stycznia 2023
Magdalena Wójcik
Czytaj
  • Biznes

2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty

  • Magdalena Wójcik
  • 29 grudnia 2022
sukces na instagramie
Czytaj
  • Biznes

Jak odnieść sukces na Instagramie?

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 15 listopada 2022
grafika w social media
Czytaj
  • Biznes

Siła grafiki w mediach społecznościowych

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 21 października 2022
zmiany w wynagrodzeniach
Czytaj
  • Biznes

Zmiany w wynagrodzeniach pracowników podmiotów leczniczych

  • Marta Handzlik-Rosuł
  • 7 października 2022
dlaczego tracimy klienta
Czytaj
  • Biznes

Dlaczego tracimy klienta?

  • Magdalena Wójcik
  • 29 września 2022
poprawianie wyglądu
Czytaj
  • Biznes

Poprawianie wyglądu w mediach społecznościowych — dobre i złe praktyki

  • Justyna Łukasik-Russek
  • 26 września 2022
vat
Czytaj
  • Biznes

Czy eksperci medycyny estetycznej oraz kosmetolodzy powinni być VAT-owcami, czy nie?

  • Arkadiusz Lewandowski
  • 23 września 2022
Najnowsze
  • peelingi chemiczne
    • Kosmetologia

    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?

    • 22 stycznia 2023
    • Magdalena Mikołajczyk
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • skóra sucha i wrażliwa
    • Kosmetologia

    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii

    • 9 stycznia 2023
    • Dorota Szadkowska
      • Kosmetologia
    Czytaj
  • strona internetowa
    • Biznes

    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu

    • 3 stycznia 2023
    • Justyna Łukasik-Russek
      • Biznes
    Czytaj
Kategorie
Bez kategorii
9 Posts
View Posts
Biznes
27 Posts
View Posts
Historia
3 Posts
View Posts
Kosmetologia
32 Posts
View Posts
Medycyna estetyczna
27 Posts
View Posts
Psychologia
4 Posts
View Posts
Wywiady
12 Posts
View Posts
Instagram
Popularne
  • peelingi chemiczne
    Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
    • Magdalena Mikołajczyk
  • skóra sucha i wrażliwa
    Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
    • Dorota Szadkowska
  • strona internetowa
    Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
    • Justyna Łukasik-Russek
  • Magdalena Wójcik
    2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
    • Magdalena Wójcik
  • czynniki wzrostu
    Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
    • Dorota Szadkowska
O nas
Dzięki wieloletniej obecności na rynku beauty, dobrze znamy Wasze potrzeby i oczekiwania i zrobimy wszystko, by nasz blog jak najlepiej na nie odpowiadał. Żeby osiągnąć zamierzony cel, do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin. To oni są autorami tekstów i gwarantują ich najwyższą merytoryczną jakość.

Ostatnie wpisy

  • Czas na dobry kwas czyli czy peeling musi złuszczać?
  • Skóra sucha, wrażliwa, skłonna do atopii
  • Strona internetowa – najważniejsza wizytówka Twojego biznesu
  • 2023 na kartkach kalendarza menadżera beauty
  • Czynniki wzrostu. Czy hit medycyny estetycznej jest bez wad?
Akademia Estetik – o medycynie estetycznej
  • O nas
  • Eksperci
  • Kontakt
Portal dla specjalistów medycyny estetycznej

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter.